Jak oddychać w maseczce
Jak oddychać w maseczce

Jak oddychać w maseczce?

Jak oddychać w maseczce? Wiele osób uskarża się na konieczność noszenia maseczek ochronnych, gdyż według nich utrudniają one oddychanie, a także mogą powodować szereg innych problemów zdrowotnych. W praktyce jednak to kwestia oddychania zajmuje najwięcej miejsca w dyskusjach społecznych, w szczególności w porze letniej, gdy na zewnątrz panują wysokie temperatury bądź gdy w maseczce trzeba chodzić niemal cały dzień. Sprawdzamy, w jaki sposób należy oddychać, aby nie czuć dyskomfortu podczas noszenia maseczki.
Jak oddychać w maseczce? Wiele osób uskarża się na konieczność noszenia maseczek ochronnych, gdyż według nich utrudniają one oddychanie, a także mogą powodować szereg innych problemów zdrowotnych. W praktyce jednak to kwestia oddychania zajmuje najwięcej miejsca w dyskusjach społecznych, w szczególności w porze letniej, gdy na zewnątrz panują wysokie temperatury bądź gdy w maseczce trzeba chodzić niemal cały dzień. Sprawdzamy, w jaki sposób należy oddychać, aby nie czuć dyskomfortu podczas noszenia maseczki.

Jak oddychać w maseczce? Wiele osób uskarża się na konieczność noszenia maseczek ochronnych, gdyż według nich utrudniają one oddychanie, a także mogą powodować szereg innych problemów zdrowotnych. W praktyce jednak to kwestia oddychania zajmuje najwięcej miejsca w dyskusjach społecznych, w szczególności w porze letniej, gdy na zewnątrz panują wysokie temperatury bądź gdy w maseczce trzeba chodzić niemal cały dzień. Sprawdzamy, w jaki sposób należy oddychać, aby nie czuć dyskomfortu podczas noszenia maseczki.

Sztuka odpowiedniego oddychania

Choć wielu osobom wydaje się, że nie ma nic bardziej oczywistego i prostszego niż oddychanie, w praktyce umiejętne wpuszczanie powietrza do organizmu i jego wypuszczanie to prawdziwa sztuka. W maseczce czy bez, organizm jest znacznie lepiej dotleniony i zregenerowany, gdy potrafimy właściwie oddychać.

Skuteczną maseczkę ochronną z atestem kupisz w naszym sklepie!

Półmaska ochronna filtr FFP2

Kluczem do sukcesu jest oddychanie przez nos. Wiele osób, na przykład spiesząc się czy denerwując, zaczyna oddychać buzią. Jest to najgorszy możliwy sposób oddychania w maseczce, gdyż do organizmu może wniknąć tym samym wiele drobnoustrojów. Tymczasem powietrze wciągane nosem jest wstępnie ogrzewane, oczyszczane i nawilżane. Dzięki temu dostarczymy do organizmu więcej tlenu. Właściwy oddech jest także powolny i głęboki, a nie szybki i nagły. Taki sposób oddychania jedynie pogłębia uczucie duszności i może doprowadzić nawet do omdlenia. 

Prawidłowe wdechy przeponą

Każdy z nas powinien nauczyć się oddychać przeponą. Ten sposób pomaga usprawnić wymianę gazową w organizmie, która jest konieczna do prawidłowego dotlenienia tkanek i pozbycia się z nich substancji szkodliwych. Dodatkowo oddychanie przeponą wycisza, poprawia ciśnienie krwi oraz spowalnia bicie serca. Oddychania przeponą można nauczyć się dzięki kilku prostym ćwiczeniom i praktykować jak najczęściej, dla zdrowia. 

Bardzo istotne jest również unikanie częstych, głębokich wdechów. Powodują one nadmierną utratę dwutlenku węgla, która utrudnia przyswajanie tlenu na poziomie komórkowym. Paradoksalnie, zamiast dotlenić organizm, w ten sposób zubażamy go w niezbędny tlen. Postarajmy się, aby nasz oddech był jak najbardziej regularny, gdyż gwarantuje to odpowiednie zaopatrzenie organizmu w tlen, co pozwoli uniknąć uczucia kręcenia się w głowie czy niedoboru powietrza. 

W maseczce czy bez?

Zasadniczo nauka nie wypracowała metod oddychania w maseczce. Zasady prawidłowego oddychania powinno się praktykować niezależnie od tego, czy zakrywamy usta i nos, czy też nie. Bardzo dobrą metodą na poprawę jakości swojego oddechu jest codzienne wykonywanie ćwiczeń, których celem jest wzmocnienie mięśni układu oddechowego. Dzięki temu będzie nam się lepiej oddychało zarówno w maseczce, jak i bez niej.